2016/08/30

SpotiWeb: nola jarri Spotify Web Player aplikazio moduan

SpotiWeb Spotify entzuteko modu interesgarri bat da.
Berez ez da Spotifyren bezero ofizial bat  web aplikazioa edo webapp bat baizik, Spotifyren web orriari aplikazio itxura ematen diona. Izan ere aplikazioa bezala irekitzen da eta ez duzu interneteko nabigatzailea ireki behar; minimizatu eta maximizatu dezakezu eta abestia aldatzen denean notifikazio bat irekitzen da. Eta Tomś Correiak sortutako web aplikazio honen punturik interesante bat abestien arteko propaganda ia guztia kentzea da.

By Fabián Alexis

Erabiltzeko modua:
Ez dauka instalaziorik. Horrela jar daiteke aplikazioen artean.
1- Joan proiektuaren Github orrira.
2- Deskargatu zure sistemari dagokion bertsioa.
3- Deskargatutako fitxategia Artxibo Kudeatzailearen bidez -deskonprimagailuaren bidez- ireki eta nahi duzun karpetan erauzi edo deskonprimatu. Karpeta horren SpotiWeb komandoa jartzen du martzan webapp-a.
4- Gnome klasikoa edo Mate erabiltzen baduzu Aplikazioetan jartzeko egin eskuin klik goiko barrako Aplikazioak elementuan eta Editatu menuak sakatu. Nahi duzun kategorian (Internet?) Elementu berri sortu. Spotify edo SpotiWeb izena jarri eta Command atalean arakatu (browse) erauzitako karpetan SpotiWeb agindua.
5- Spotify martxan jartzeko erabiltzailea baduzu saioa ireki behar duzu (login), eta erabiltzailea ez baduzu saioa hasi aurretik erregistratu behar duzu.

2016/08/25

Nola bihurtu PDF dokumentu bat JPG formatura Linuxen.



Demagun PDF dokumentu baten orri bat aurkezpen batean sartu nahi duzula edo PDFak irakurtzeko aplikaziorik ez duen mugikor batera PDF tiketa bat bidali edo dena dela noizbait behar baduzu PDF dokumenturen bat edo haren orrialderen bat irudia bihurtu gutxienez bi aukera dituzu: lehenengoa haren pantaila kaptura egitea eta bestea JPG formatura bihurtzea. Bigarren hau bereziki interesgarria da baldin eta dokumentu asko badira.

Bihurketa bat egiteko terminaletik egingo dugu baina Imagemagick aplikazioa behar dugu instalatuta. Luberri sisteman instalatuta dago. Ubuntu eta Debian-en beste deribatuetan instalatzeko Software zentrotik egin edo terminalean (Ctrl+Alt+T) hau itsatsita:

sudo apt-get install imagemagick

Hemendik aurrera aski duzu cd komandoaren bidez PDFa dagoen karpetara joan eta hau idatzi:


convert sarrera.pdf irteera.jpg

non "sarrera" PDF dokumentuaren izena den eta "irteera" JPGerako nahi duzun izena. Egina. Karpeta ireki eta ikusi. PDF dokumentuak hainbat orri baditu beste horrenbeste JPG dokumentuak izango dituzu irteera-0.jpg, irteera-1.jpg...

Hainbat aldagai:

A- PDF dokumentuaren lehenengo orria bakarrik bihurtu nahi baduzu:


convert sarrera[0].pdf irteera.jpg

eta, horren arabera, nahi duzun orrialdea.

B- Karpeta bereko PDF guztiak batera bihurtzeko:

for i in `ls *.pdf`; do convert "$i" "$i".jpg; done

JPGak jatorrizko fitxategien izenarekin sortuko dira.

Hauek dira nire ustez aukera interesgarrienak.  Convert aginduaren aukera guztiak kontsultatu nahi baduzu itsatsi:

man convert

2016/08/02

Moodle 3.1 eta gaitasunen edo konpetentzien tratamendua


Moodle-n LTS edo sustengu luzeko bertsioa den 3.1 beste berritasunen artean gaitasunak kudeatzeko sistema bat eskaintzen duen lehenengo bertsioa da

Gaur egun, hezkuntza sistemen helburuak ikasleek gaitasunen eskuratze-gisa definitzen dira, diziplinei lotutako gaitasunak batzuk eta zeharkakoak edo arlo guztiak bustitzen dituztenak besteak. Hori dela eta, Moodlek ahalegin bat egin du gaitasunen gestioa integratzeko edo, hobe esanda, hezkuntza gaitasunen arabera kudeatzeko (CBE  Competenci Based Education edo gaitasunetan oinarritutako hezkuntza).

Ikus dezagun, gainetik bada ere, Moodle-k nola integratu dituen gaitasunak:


1- Ikastetxeko gaitasunen edo konpetentzien markoa

Ikastetxeak bere gaitasunen markoa edo eskema (framework) definitu dezake. Praktikoagoa da marko egoki bat bilatzea eta, nahi izanez gero, egokitzea. Marko hauetan era eskematikoan agertzen dira gaitasunak, azpi-gaitasunak eta, nahi izanez gero, bere adierazleak. Sortutako edo inportatutako markoak ikastetxeko  ikastaro guztietarako balio du. Ikastaro bakoitzean zehaztuko dira marko horretako zeintzuk gaitasun landuko diren.


  • Gaitasunen markoaren definizioa Gunearen kudeaketan egiten da. Editatzeko guneko administratzaile bezala hasi behar da saioa:


Azpi-konpetentzia baten definizioa (5. maila)


  • Zerotik definitzea baino praktikoago da beste norbaitek egindako marko bat inportatzea eta, nahi izanez gero, moldatzea. Nik artikulu hau idatzi eta gero marko bat prestatu nuen Heziberri metodologian oinarritua. Hemendik deskargatu daiteke eta Gunearen Administrazioa > Gaitasunak > Inportatu konpetentzia-markoa.



2- Ikastaroan landuko diren gaitasunen hautapena

Hurrengo fase batean, irakasleak ikastaroak sortzen edo editatzen duenean, zehaztu dezake ikastaro horretan ikastetxeko konpetentzia-markotik zeintzuk gaitasun ebaluatuko diren. Hori irakaslearen lana da eta, ikastaroan gaudela, ezkerreko menuan egiten da.

Ikastaroko gaitasun baten hautapena

Ikastaroa diseinatu ahala eskema honetan ageriko dira hautatutako gaitasun bakoitzak zein zereginen bidez lantzen den.



3- Zereginean landuko diren gaitasunen hautapena

Hurrengo pausua da zehaztea zeregin bakoitzean zein gaitasun, azpi-gaitasun edo adierazle lantzen diren. Lan hori irakasleak egiten du zereginak definitzean.

Jarduera zehatz batean ebaluatuko diren gaitasunen hautaketa


Gaitasunak hautatu ondoren zehaztu behar da ikasleak zeregina bukatzean gaitasuna frogatutzat geratzen den edo irakasleak egiaztatu behar ote duen:



4- Ikasleek landutako gaitasunen ebaluazioa edota kontsulta

Bai irakasleak bai ikasleak landutako gaitasunen erregistroa kontsulta dezake:

Irakasleak kontsulta ditzake ikaslez ikasle hauek jorratutako gaitasunak eta, hirugarren puntuan ikusi bezala, automatikoki osatzen ez bada berak erabakiko du ikaslea ordurako gai den edo oraindik ez.
Kontsulta egiteko irakasleak  Engranaje nagusia > Gehiago..) Txostenak > Gaitasunen analisia hautatuko du:




 eta ikaslez ikasle ebaluatu (ebaluazio automatikoa hautatu ez bada) edota kontsulta ditzake. Hautatzen ahal da ikaslea eta, nahi izanez gero, jarduera.


Kontsulta:


Informazioa ikusteaz gain, ebaluazio automatikoa erabaki ez badugu, gaitasuna kalifikatzeko (1) aukera dugu: gai (Competent) edo oraindik ezgai (Not yer competent)
Horretaz gain ebidentziaren gaineko iruzkina idazten ahal dugu (2).



Ikasleak ere bere kalifikazioak kontsulta ditzakeen era berean kontsulta ditzake zein gaitasunak jorratu edo erakutsi dituen.  


Ikasle batek bere gaitasunen ebaluazioa kontsultatzen


Oharrak:
  • Informazio gehiago gaitasunei buruz Moodle Docs-en.
  • Irakasleaz gain tutoreak ere (rol hori erabiltzen badugu) ikaslearen gaitasunak ikus ditzake ere.


2016/07/12

OBS Studio 0.15 bertsio berriak dakarrena

Grabazio eta transmisiorako aplikazio libreak bere 0.15 bertsioa kaleratu du eta hauek dira besteak beste ekarri dituen berritasunak:

Irudien diaporama: eszenek aukeran dituzten elementuen artean orain irudiaz gain irudien segidak edo diaporamak jar daitezke.


Diaporamarako aukera daitezke irudi solteak edo karpeta osoak, eta ezar daiteke irudiek zenbat milisegundoz erakutsi behar diren eta irudien arteko trantsizio mota eta denbora.


Transmisioarekin batera grabatzea: transmisioa Youtuberen bidez egitean berak bideoa gordetzen du baina beste grabazioa gordetzen ez duen streaming zerbitzu bat erabiltzen baduzu ezarpenetan agintzen ahal diozu grabatzeko automatikoki transmisioa egitean.


Hauek eta beste berritasunak zerrenda honetan:

-Bugfixes ;)
-Image Slideshow Source
-VLC Video Source (needs VLC 32 or 64 Bit installed)
-Option for hiding cursor over projector windows
-Option for automatic recording when streaming
-Padding for sources (added to the crop filter)
-Scaling/Aspect Ratio filter
-Ability to use scale filters on scene items
-New View menu (for hiding UI stuff)
-Settable process priority inside of OBS Studio
-Adding scenes as sources
-Removing of multiple sources



Nola aldatu Nautilusen hobespenak Ubuntu 16.04 bertsioan

Gnome tematuta dago bere aplikazioei aukerak kentzen. Ubuntu 16.04ko Nautilus arakatzailetik hobespenak edo ezarpenak kudeatzek aukera ere kendu dute menutik.

Bi irtenbide daude gutxienez arakatzailearen kontrola mantendu nahi baduzu: lehenengoa Nemo arakatzailera pasatzea,  eta bigarrena dconf-editor aplikazioaren bidez editatzea Nautilusen hobespenak.

Bigarrena egiteko:

1- Instalatu Dconf-editor. Terminalean:


sudo apt install dconf-editor

2- Abiatu Dconf-editor aplikazioa terminalean dconf-editor idatzita edo Aplikazioak > Sistemaren tresnak > dconf editorea

3- Bertan bide hau egin org > gnome > nautilus > preferences eta eskuineko panelean agertuko zaizkizu aukerak; esate baterako zakarrontzitik pasatu gabe fitxategiak ezabatu ahal izatea aktibatzea (enable-delete) edo karpetak eta fitxategiak irekitzeko klik bakarra erabiltzea (click-policy single).

Nautilusen hobespenak dconf-editorren interfazean.